CARROT CAKE VOOR EEN MENIGTE

Wednesday, January 14, 2015

Mijn moeder gebruikt al jaren de recepten van de Nieuw Zeelandse kok Annabel Langbein, dus het eerste wat ik deed toen ik besloot een verjaardag's taart voor haar te maken was door al haar kookboeken kijken. Haar criteria voor de taart was ''het moet groot genoeg zijn voor veel mensen, simpel om te maken en heel lekker zijn'' Ik zou de room kaas glazuur as yoghurt op kunnen eten, zo lekker is ie.


Dit recept is van haar kookboek ''Free Range in the City'' en hij zit propvol met heerlijke gerechten, allemaal met lokale producten gemaakt. Ik geloof niet dat hij verkrijgbaar is in Nederland dus daarom  zal ik wat vaker gerechten delen.


''This moist, flavoursome cake is incredibly simple to make and always earns compliments. Add 1/2 raisins and 1/4 cup chopped walnuts if you wish'' - Annabel Langbein

Dingen die je nodig hebt

Cake

  • 1 beker neutrale olie
  • 2 bekers witte suiker
  • 4 eieren
  • 1 beker volkorenmeel
  • 1 beker normaal meel
  • 1/4 theelepel zout
  • 2 theelepels kaneel
  • 1 theelepel gemengde kruiden
  • 1 theelepel gemalen gember
  • 3 bekers geraspte wortel (ongeveer 3 wortels)
  • 2 theelepels bakpoeder
  • 1 eetlepel sinaasappelsap

Room kaas glazuur 

  • 75g boter, verzacht (15 seconden in de magnetron)
  • 250g roomkaas
  • het sap en geraspte schil van een citroen
  • 4 bekers poeder suiker















Als eerste verwarm de oven naar 160'C en vet het bakblik in. 




























Plaats de olie, suiker en eieren in een kom en klop het samen.




























Voeg het volkorenmeel, normale meel, zout, kaneel, gemengde kruiden, gember en geraspte wortel (ik heb er ook een halve beker walnoten bij gedaan) eraan toe.


Mix alles samen tot goed geheel.

Los het bakpoeder op in de sinaasappelsap en voeg het toe aan het mengsel.



Verspreid de cake mix in het bakblik tot dat de cake terug springt als je hem aan raakt (ongeveer 55-60 minuten)

Als je niet zo van zoete cake houdt dan kun je het glazuur er af laten en de cake zo serveren. De cake kan een week goed blijven in een doos en op een koele plek. 




Voor het glazuur, mix alle ingrediënten in een kom.




Garneer de taart met walnoten of sinaasappelsap schil en als het een verjaardag taart is- kaarsjes natuurlijk!


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen over de taart die ik voor mijn moeders verjaardag heb gemaakt. Ik blijf doorgaan met mijn favorieten recepten delen en als je besluit om de cake zelf te maken vergeet niet om mij er in te taggen en gebruik de #sophieensofie

Tot de volgende keer, 










You Might Also Like

0 comments