KLEINE VERANDERING, GROOT VERSCHIL

Monday, January 12, 2015

Elk jaar is het hetzelfde verhaal... 'een nieuw jaar, een nieuw persoon'. Ik ga alleen water drinken, elke dag sporten en de hoogste cijfers halen op al mijn toetsen etc. etc.

Als ik terug kijk naar alle goede voornemens die ik de afgelopen jaren heb geprobeerd te maken moet ik eerlijk bekennen dat ik er geen een heb bereikt. Ik weet niet of het alleen aan mij ligt maat ik weet wel dat deze voornemens allemaal te breed waren en als ik zo terug kijk... onbereikbaar.

Nieuw Jaar, Nieuw  Beter Persoon
Ik heb besloten om dit jaar geen voornemens te maken en inplaats daar van gewoon kleinere doelen te zetten die makkelijk bereikbaar zijn elke dag. Als je je iets voorneemt dat onbereikbaar is dan ben je gewoon teleurgesteld als het je niet lukt. Inplaats van nieuwe voornemens te maken, ga ik dingen verbeteren die ik in het dagelijkse leven al doe.

Ik weet dat ik niet al mijn doelen voor dit jaar nu kan beslissen dus hier zijn wat tips die ik dit jaar ga gebruiken:


  • Maak het kleiner: heb je een doel in gedachte? Mooi zo, splits het nu op in kleinere dingen waar je elke dag aan kunt werken e.g Meer actief zijn; fiets naar school in plaats van met de auto.
  • Haalbaar: Overdrijf niet, bouw het gewoon langsaam op e.g inplaats van elke dag rennen, begin met een keer per week en bouw het op.
  • Schrijf je doelen op: op deze manier wordt je ervan herinnert en kun je een doel veranderen (ja... we doen allemaal wel eens mee aan een hype. Een waterkers soep dieet?) 
  • Commit: zorg ervoor dat iemand weet van je doelen zo dat je niet de kantjes er vanaf loopt e.g ga naar een sportschool of ga sporten met een vriendin
  • Doe iets wat je leuk vindt :) als je niet van rennen houdt, doe een teamsport. 

Als laatste, accepteer dat je sommige doelen niet zult halen, maar de kunst is om opnieuw te proberen. 
Laat me weten wat voor een smalle veranderingen jij gaat maken en aan het eind van het jaar schrijf ik een update hoe het met mijn doelen is gegaan.

Tot de volgende keer, 

Photo: gemaakt door mij maar de photo is van dailypositivquotes.com

You Might Also Like

0 comments