GROTE CHOCOLADE KOEKEN

Thursday, February 05, 2015

Ik weet zeker dat veel van jullie aan verschillende clubs mee doen. Hier in Nieuw Zeeland is dat ook heel erg normaal. Maar als je aan een club denkt, denk je misschien aan een boeken club of een sport team toch? Een club waar je aan mee doet omdat er mensen bij horen die dezelfde interesses als jou hebben...

Ik hou dus heel erg van bakken. Ik doe het bijna elke week een ik vindt het ontzettend leuk om te doen. Dus heb ik samen met wat vriendinnen een club opgericht en die heet ''First Thursdays Baking Appreciation Society''. De letterlijke vertaling is ''eerste donderdag bak waardering vereniging''. Klinkt gek toch? Nou, het is een club waar we op de eerste donderdag van de maand iets bakken en dan het recept delen met iedereen en het waarderen door het op te eten. Je snapt vast wel waarom ik dit zo'n leuke club vindt... ;)

Deze maand had ik besloten om 'chocolate chip cookies' te maken, oftewel chocoladekoekjes. Ik wou het recept graag met jullie delen omdat ze heel goed zijn gelukt en op zo'n manier kunnen jullie het recept ook uit proberen.

Dus laten we maar beginnen...

Dingen die je nodig hebt



  • 1 kop suiker
  • 125g roomboter
  • 1 kop basterd suiker
  • 1 theelepel vanille 
  • 2 eieren
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 1 eetlepel heet water
  • 3 koppen bloem
  • 100g chocolade 'buttons' (ik heb melk gebruikt maar je kunt ook wit of donker gebruiken) 


Om te beginnen moet je eerste goed allebei de suikers and de boter samen mengen tot een glad geheel.



Voeg daarna de eieren en de vanille toe en zorg dat je goed mengt.




Los dan de bakpoeder op in het hete water. Als dat toe is gevoegd dan kan alle bloem er in. 

Voeg vervolgens de chocolade buttons eraan toe.

Roll het beslag dan in kleine balletjes (ongeveer een golfbal maat) en leg ze op een bakplaat met daaronder bakpapier.



Bak de koekjes op 175'C voor 10 minuten en dan zijn ze klaar om op te eten! Smullen maaar!


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit recept te zien. Laat me vooral weten wat jij leuk vindt om te bakken? 

Tot de volgende keer,















You Might Also Like

0 comments