WANNEER MOET JE MAKE-UP WEG DOEN?

Friday, February 27, 2015

Het kan best moeilijk zijn om je Benefit Mascara of je Chanel lipstick weg te moeten gooien nadat je er weken voor gespaard hebt. Ik kan het vast nog wel een paar weekjes gebruiken...? Helaas is dat toch niet zo dames (en heren, je weet maar nooit...) want alle makeup, heeft een houdbaarheidsdatum, zelfs de dure merken. Als je wel besluit om je make-up te blijven gebruiken zul je er niet ziek van worden zoals melk, maar je kunt er wel puistjes en huidirritatie van krijgen, iets dat ik zelf heb moeten ontdekken. Dus hoe weet je wanneer je je makeup weg moet gooien? Hier zijn mijn tips...

Lees het etiket
Vaak hebben producten de houdbaarheidsdatum op hun etiket staan of het doosje waar de makeup in zit. Dit is altijd heel handig maar niet alle producten hebben dit.

Let goed op het product
Als je mascara klontjes krijgt of je oogschaduw van kleur verandert dan weet je dat het tijd is om hem weg te doen.





















Oogschaduw en poeder
Gebruik: 2 jaar
Let op: Barsten
Tip: Investeer in een shampoo voor je kwasten en was ze regelmatig. Schone kwasten = langer je makeup gebruiken.

Foundation
Gebruik: 6-12 maanden
Let op: Verandering in kleur (wordt meestal lichter) en scheiding tussen verschillende olien.
Tip: Zet het weg uit de zon want dit zorgt ervoor dat het product sneller verkleurd.

Nagellak
Gebruik: 1-2 jaar
Let op: Opdrogen
Tip: Bewaar je nagellak in de koelkast dan kun je het langer gebruiken. Als er klontjes in komen of niet vloeibaar genoeg is, meng het dan gewoon met wat nagellakremover en tadaaa.


Mascara
Gebruik: 2-3 maanden
Let op: Klonten en een rare geur
Tip: Probeer je mascara niet met andere te delen (eigenlijk geld dit voor alle makeup) want daardoor verspreiden bacterie zich makkelijker. Zorg ook dat je voorzichtig de mascara uit de tube haalt want anders beschadig je de kwast en kan ie minder lang mee.


Parfum
Gebruik: 8-10 years
Lep op: Andere geur of kleur
Tip: Zet neer op een plek met weinig zon.


Lipstick
Gebruik: 2 jaar
Let op: Een extra natte of droge lipstick
Tip: Zorg dat je goed je lippen verzorgt want lokaal werkt de lipstick heel goed, droge lippen hebben hetzelfde resultaat. 

Hopelijk vonden jullie dit handig want ik heb vaak dat ik niet meer weet hoe lang ik mijn producten al gebruik. Ik vind het altijd een idee om elke maand een keer door je makeup 'stash' te gaan en kijken wat er weg kan. Zo weet altijd wat je wel en niet kunt gebruiken! 
Onthoud dat ik geen makeup expert ben en ik heb alles geschreven op basis van mijn eigen ervaringen. 

Tot de volgende keer,


You Might Also Like

0 comments